Jak szybko odzyskać swoją figurę po ciąży

Stan błogosławiony najczęściej wiąże się z przybraniem paru dodatkowych kilogramów. Nie można jednak ukryć, że większość kobiet wolałoby tego uniknąć. Czy są metody, aby szybko wrócić do swojej sylwetki po ciąży? Poznaj najprostsze z nich.

O odpowiednią wagę dobrze zadbać już w czasie ciąży. Oczywiście nie jest to najlepszy czas, żeby męczyć się ścisłą dietą. Ciało przyszłej matki zużywa nieco więcej pożywienia niż zazwyczaj. Ograniczenie wysoko przetworzonego pożywienia i słodkości może jednak wpłynąć na wagę po porodzie. Plusem może być także spokojna aktywność fizyczna w ciąży, dostosowana do wyjątkowego stanu. Pamiętaj jednak, aby ruch w ciąży zawsze skonsultować z lekarzem. To lekarz może stwierdzić, czy nie istnieją przeciwwskazania do uprawiania sportu.

Największym sprzymierzeńcem młodej mamy w walce o dawną sylwetkę są codzienne spacery z dzieckiem. Przyniosą one pożytek zarówno mamie, jak dziecku. Obydwoje potrzebujecie czasu na świeżym powietrzu. Zamiast przechadzać się wolnym krokiem, wybierz raczej szybszy marsz. Dodatkowe kilogramy po ciąży zaczną zmniejszać się w mgnieniu oka, w czasie realizowania tego codziennego obowiązku.

Gdy minie okres połogu, a lekarz nie będzie widział żadnych przeciwwskazań, można zdecydować się na rozmaite ćwiczenia gimnastyczne. Młode mamy chętnie chodzą na zumbę czy aerobik. Dodatkowo to doskonała okazja, aby wyjść z domu. Nie martw się, jeżeli podobne zajęcia nie są organizowane w twojej okolicy. Równie skutecznie możesz spędzać aktywnie czas we własnym domu. Niedługie, ale intensywne treningi, na przykład crossfit, pozwalają w krótkim czasie odzyskać upragnioną wagę. Co więcej, nie zajmują sporo czasu, którego zwykle brakuje młodym mamom.